به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، از هر ۱۰ عضو یک اتحادیه کارگری در آمریکا تقریباً یک نفر روز جمعه دست به اعتصاب زد تا سه خودروساز این کشور را تحت فشار قرار دهند و دستمزدها را در دوره سودهای کلان خود افزایش دهند.
این در حالی است که صنعت خودروسازی آمریکا دوره پرهزینه گذار از خودروهای گازسوز به خودروهای برقی را آغاز کرده است.
اتحادیه کارگران خودروسازی "یونایتد" با اعتصاب همزمان در شرکت جنرال موتورز و دو شرکت فورد و کرایسلر که هر دو تحت مالکیت استلانتیس قرار دارد، برای اولین بار در تاریخ، تلاش میکند نوع جدیدی از فشار را بر این شرکتها تحمیل کند و برخی از دستمزدها و مزایایی را که این کارگران در دهه های اخیر از دست داده اند، پس بگیرد.
اعتصابات در حال حاضر به سه کارخانه مونتاژ محدود می شود: کارخانه جنرال موتورز در شهر ونتزویل در ایالت میسوری، کارخانه فورد در شهر وِین نزدیک دیترویت در ایالت میشیگان، و یک کارخانه جیپ که توسط استلانتیس در شهر تولدو در ایالت اوهایو اداره میشود.
بر اساس این گزارش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که دستیارانی را برای کمک به حل این بن بست به دیترویت اعزام کرد و گفت که سه خودروساز بزرگ باید "سود بیسابقه" خود را به اشتراک بگذارند، از این کارگران حمایت کرده است.
شان فاین، رئیس این اتحادیه می گوید اگر شرکتها پیشنهادات بهتری ارائه ندهند، کارگران میتوانند در کارخانههای بیشتری دست به اعتصاب بزنند.
کارگران به دنبال افزایش کلی دستمزد به میزان ۳۶ درصد در طول چهار سال هستند. این در حالی است که این شرکتها با ارائه پیشنهادهایی مبنی بر افزایش ۱۷.۵ تا ۲۰ درصدی با درخواست کارگران مقابله کردهاند.
کارگران حاضر در این تجمعات اعتراضی گفتند که امیدوارند اعتصابات طولانی نباشد، اما افزودند که به این هدف متعهد هستند و از تاکتیک های سخت فاین قدردانی میکنند.
در حال حاضر، حدود ۱۳۰۰۰ نفر از ۱۴۶۰۰۰ کارگر این سه شرکت دست از کار کشیدهاند و در اعتصاب به سر میبرند که فعالیت این خودروسازان را پیچیده میکند.
بنا بر این گزارش، این اقدام استفاده از صندوق اعتصاب ۸۲۵ میلیون دلاری این اتحادیه را محدود کرده است.
نظر شما